Höst. Hissa eller dissa?

När jag vaknade för att gå ut med hunden i morse såg jag nästan ingenting ut för det var tjockt med dimma.
Med blandade känslor drog jag på mig en extra tröja och gick ut. Det var inte särskillt kallt, men jag vet att hösten närmar sig med stora steg. Träden börjar gå från grönt till rött och nätterna är kalla.
Men i år känns det ändå som att vi faktiskt har haft en ordentlig sommar. Visserligen försvann den lika fort som den kom, men vi hade ju kanon väder i många veckor.
Så jag vet inte, men jag tror nästan jag längtar lite efter hösten. Bara det att krypa upp i soffan under en filt, tända några ljus och dricka varm choklad. Mys! Inget höstdepp här inte! Jag har det fint med Thomas och våra små monster.

Ska ju börja plugga nu också. Till massageteraupeut. Jag komemr läsa kurser som; anatomi, fysiologi, marknadsföring och eget företagande. Ska bli jättespännande, men är tokigt nervös på samma gång. Var några år sedan man satt i skolbänken nu. Och när jag fick reda på att nästan allting man ska lära sig är på latin, då blev jag lite kallsvettig. Men det ska nog gå jättefint. Ser fram emot att kunna starta eget i framtiden. Skolan börjar den 18:e, väntar bara på klartecken från banken nu.


                 

Jag välkomnar hösten! För efter hösten kommer vintern med julafton, efter det kommer våren med massor av längtan och sedan kommer sommaren, som kommer bli den finaste sommaren hittills. Det är jag övertygad om :)


                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0