Mycket har hänt..

...men det finns såååå lite ork att berätta allt. Tänker dock ta mig tid till det i alla fall.

* Inflyttningsfesten var jättelyckad, fram tills 1am när allt gick utför och mina bästa vänner var tvugna att åka hem. För att göra en lång historia kort. Killarna spårade, kräk i hela köket, toastolen trasig och nya tapeterna i köket förstörda. Aldrig mer hemmafest!!

* Jag har blivit sjuk. Typ magsjuk. Det är jätteäckligt och verkligen tråkigt nu när jag ääääntligen har fått ett jobb. It sucks! Hoppas på att bli frisk snart.

* Vi har börjat prata lite om en resa till Parga, Grekland. Men vi får se hur det blir. Pengarna kanske kan behövas för andra framtidsplaner :) <3 Typ...nästa sommar.

* Vi har fått ett jättefint, stort, vitt köksbord med sex stolar till. Passar perfekt och ser riktigt bra ut. Tack!

* SOMMAREN ÄR TYP HÄR!! Ja! Det är sant! Det har varit över 20 grader varmt nu i flera dagar och här ligger jag inomhus och tycker synd om mig själv. Försökte sätta mig på balkongen ett tag här om dagen men det blev fan varmt som en bastu. Och med feber på det så var det inte sådär jäääättemysigt, men stod väl ut i en halvtimme ungefär. Får ju sjukt dåligt samvete av att jag inte kan utnyttja soltimmarna till fullo. Så när gubben kommer hem från jobbet ikväll ska vi ta en liten promenad vid kyrkan, så jag i alla fall får komma ut lite i värmen. Han måste ju rasta mig ;)

* Har gått runt och drömt nu i en månads tid, jag tänker inte säga om vad. Det räcker med att gubben vet. Samtidigt är jag lite kluven, men detta är ändå inte aktuellt just precis idag, så jag har tid på mig att tänka, fundera, bestämma mig och drömma lite till :)

* Beroende lite på hur det blir med allt med jobb och så efter sommaren så är jag lite sugen på att börja plugga igen. Men eftersom den frisörutbildning jag vill gå på Östermalm är så himla dyr och att jag efter dessa 9 månader ändå kommer behöva gå som lärling x antal månader efteråt, så tog jag ett snack med min kontakt på arbetsförmedlingen. Han tyckte jag skulle utbildna mig till något inom spa och relax eftersom efterfrågan finns på arbetsmarknaden. Detta är absolut ingen dum idé, så jag ska kolla upp det ytterligare. Så länge jag slipper massera fötter och tjocka, håriga karlar så kan det absolut vara något för mig! :D Jag gillar tanken!


Jag älskar att värmen är här igen. Det har varit en lång, kall vinter. Underbara, underbara sommartid!! <3


                 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0