Oh..sköna Slöddertälje!

Jaha, första gången sedan jag flyttade ifrån skithålan ska jag dit igen. Södertälje. Uuh, rysningar i hela kroppen. Men känns ändå bättre när jag vet att jag är där när jag själv känner för det och när det behövs.

Idag ska Thomas fixa golvet på bilen, eftersom vi förhoppningsvis har hittat en köpare på den. Och när det kommer till Oldsmobilen så är det mixed emotions. Vill jättegärna ha bilen kvar, samtidigt som det ska bli skönt att kunna betala av lite skit som ligger. I och med att vi säljer bilen, så får vi flera tusen kronor över varje månad. Så det får bli så här nu. Tyvärr :S

Medans han pysslar med det ska jag fika med diverse släkt och vänner. Passar på när man är i närheten för inte tänker jag sitta och åka tillbaka till Södertälje ytterligare en gång till snart, om jag verkligen inte måste. Om jag hinner ska jag åka ut till pappas grav en sväng. Bara kolla till honom lite. Till skillnad från andra i min omgivning så känner jag inte längre det där starka behovet av att åka ut dit för att prata med honom. (Bra eller dåligt..?) Grejen är att jag pratar med honom, varje dag, vart jag än befinner mig. När saknaden sätter in, eller när jag bara vill dela med mig.

På kvällen har Thomas tagit vakten på klubben och vår granne Andreas har bestämt sig för att följa med och kolla läget. Det uppskattas! Himla bra kille det också! Härligt att man har fått så fina grannar och knytit band på bara några veckor. Det underlättar när man flyttat från andra vänner. Funderar på att ta några öl senare ikväll, för det var länge sedan. Det suger i öl-tarmen hehe. :)

Och innan jag glömmer bort det så måste jag ju berätta att jag ska på arbetsintervju på måndag, vilket känns helt underbart. Jag har haft en sådan där magkänsla i ett par veckor nu, att allt kommer att ordna sig till det bättre snart. Och att jag får ett jobb, skulle ju lösa det mesta skulle jag våga påstå. Underbart, underbart!

Om ett par veckor fyller gubben år och jag har för första gången i mitt liv lyckats ordna en present som jag är väldigt nöjd med. Känns kanonbra! Tror den kommer uppskattas ordentligt.

Vilken jäkla uppdateringslista det här blev nu då..! Men, men... Livet känns allmänt bra och mycket lättare på senaste tiden och jag njuter för fullt. Allt håller på att falla på plats. Och jag har väl någonstans på vägen insett att jag måste tillåta mig själv att må bra för att kunna göra det. Jag är faktiskt lyckligt lottad. Och det är tråkigt att det tog en sådan tid att inse det. Men nu är jag här, och jag är kär och jag är redo att leva livet till fullo! Nu fattas bara lite solsken så blir dagen nog helt perfekt. Jäkla Island!!

                   

                   

                                        Ha en jättefin dag! På återseende!
                                                           Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0