Ingen fara, jag kan dela med mig av mitt solsken.



              


Jag sitter här hemma i lugnet och bara ler. För jag vet hur många kapitel jag har avslutat och hur många kapitel jag fortfarande inte påbörjat. Livets gång må vara full av backar, uppför och nedför, men i det hela taget så är det en trevlig promenad. Med många överraskningar, många saker att begrunda och man hittar många redskap som kommer till nytta under resans gång.

"Jag älskar livet. Tillslut."

Allt jag frågade efter fanns rätt framför ögonen på mig. Det tog bara ett tag för mig att öppna dom. Och nu sitter jag här i ljuset. Jag vet inte om det är solen som skiner mig rätt i ansiktet, eller om det bara är ljuset från min trivsamma tillvaro. Allt har fallit på plats. Jag älskar mer än någonsin och antagligen är jag mer älskad i dag än jag någonsin varit tidigare.

"Vilka underbara människor."

Det pirrar i hela kroppen när jag tänker på att jag faktiskt är här i dag. På den här platsen och i den här sinnesstämningen. Denna fantastiska plats. Jag är klar med det som var. Nu finns bara hopp om framtiden. Drömmar. Jag tänker leva mitt liv som det är menat för mig. Jag tänker njuta av varje andetag och längta efter nästa.

"Jag har hittat hem."

När jag tittar ut genom fönstret ser jag regn och snö om vartannat. Detta stämmer inte alls in med ljuset i mina tankar. Men det gör inget. Jag kan dela med mig av mitt solsken. Även om det kommer motgångar i framtiden som kanske gör att jag faller ytterligare en gång, så ska jag minnas dessa stunder. För även om det kan verka omöjligt att finna tillbaka, så vet jag att det är möjligt.

"Jag har lyckats."

Jag är stolt över mig själv. Jag har vunnit över så mycket i mitt liv. Kanske inte så mycket mer än någon annan. Men jag kan och tänker inte jämföra mina problem med någon annans. För mina har varit nära på oövervinnerliga, för mig. Och det var jag som klarade mig ut på andra sidan. Och idag ser jag mig själv genom ögon som ser det vackra, istället för allt annat.

"Allt jag behövde var nya kontaktlinser."

Det finns en sak som alla mina drömmar har gemensamt; det är Du. Med dig vill jag dela livet. I med -och motgångar så kommer jag stå vid din sida. Jag kommer alltid att hålla din hand. För jag älskar dig. Du har räddat mitt liv min ängel. Du har lärt mig att jag är värd att älska. Jag kommer för alltid vara tacksam för chansen jag fått. En chans att få vara lycklig med dig.

"Vi två."


                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0