Ekerö-Hässelby

Idag är det dags för hockey igen. Vi ska ganska snart åka mot Ekerö. Tyvärr har Thomas fortfarande problem med sin fot, så får vänta med att se min man på isen. Lite synd, men hoppas han känner sig bättre snart i alla fall.
Jag ska nog fan lära mig att gilla hockey jag med, har aldrig gett det en chans förut bara. Får man bara lite förståelse för spelet så hahaha.

Har funderat och funderat på det här med att plugga vidare. När jag var själv var jag ju inne på att plugga turism, för att kunna resa mycket. Nu är inte det lika aktuellt längre. Då åker jag hellre bort någon gång ibland med Thomas och vänner liksom. Så nu är jag grymt inne på mitt gamla spår och ska kolla upp vilka möjligheter det finns att börja plugga till frisör/makeup artist. Jag tror faktiskt att det kan vara något som passar mig, eftersom jag hållt på med det så mycket i många år nu. Det finns ju faktiskt en hel del riktiningar även inom detta, kanske man så småningom klarar av att starta eget..? Hur som, ska till arbetsförmedlingen och prata lite med dom på måndag, kolla vad dom kan hjälpa till med. Det verkar ju inte finnas så mycket arbeten idag tyvärr.
Och om man nu ska plugga vidare så måste det nog bli att man gör det ganska snart, innan det börjar planeras in familj och grejer.

Nä, jag tror fan att jag ska köra på det här spåret och se vart det tar mig någonstans. Är grymt sugen nu. Humöret är på topp när man äntligen börjar kunna se sin framtid, bit för bit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0