Åååka pendeltååg!

Är på sådär äckligt bra humör idag. Allt känns bara så jävla underbart. Så med
mitt braiga humör så sätter jag mig på 14-pendeln mot Helenelund. Har fyllt
mobilen med en massa grym musik för att överleva en timmes resa med det
äckliga, äckliga tåget. Alltid när jag måste åka SL så kommer det fram
skumma människor som försöker öppna ett samtal. Allra mysigast måste ju vara
dessa medelålders mansgrisar som öppnar med "Vart ska du av någonstans?"
Sen sätter dom sig bredvid, fast halva tåget är tomt. Uscha, blä!
Men hur som. Jag ska möta upp min man, så det kan det vara värt. Vi ska ta en
kväll hos svärmor i Enköping och för att han ska slippa dessa jävla köer så offrar
jag mig och min hälsa och åker kommunalt upp. Jag ska nog överleva även denna
gång haha. Måste ju åka upp nästa vecka också och veckan då jag ska göra min
tatuering, så... Nä, jag avskyr verkligen att åka pendeltåg. Det är nog mitt värsta..
tillsammans med spindlar, köpt pyttipanna och den hemska karusellen på Nora
marknad. Men ingenting kan förstöra mitt fina humör idag. Inte ens peddo-gubbar
på pendeln.

    

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0