.Mixed emotions.

Jag är så himla nöjd med hur mysig jag faktiskt har lyckats få lägenheten. Ägnade hela kvällen igår åt att hänga upp gardiner, ställa fram tomtar, stryka dukar och handla ljus och annat julpynt. Så här mysigt har jag nog inte haft det i juletider sedan jag flyttade hemifrån för drygt 4 år sedan. Bara för det så hittar jag inte kabeln till datorn. Aja, ni får se kort vid senare tillfälle.

Idag var jag nere på stan, iinhandlade lite julklappar, alla julkort och hade möte på arbetsförmedlingen. Efter det bestämde jag mig för att gå och klippa mig hos frisören. Går sällan och klipper mig hos andra, brukar sköta det själv. Men idag tog jag i alla fall mod till mig och gick dit. Och det vart hemskt! Jag hatar det!! Hur svårt kan det vara som utbildad frisör att förstå någon som säger "Jag vill ha en axellång page men jag vill att du lämnar luggen som den är"..? Luggen är kortklippt och sne, håret är uppklippt och inte alls axellångt utan flera cm kortare. Jag passar verkligen inte i kort hår. Började seriöst att grina när jag klev innanför dörren hemma, så hemskt är det. Håret är ju fan allt och när man väl unnar sig att gå till proffs så blir det bara värre. Det enda positiva i det här är att allt slitet är borta, så nu ska jag försöka ta hand om håret bättre så att det växer fortare och inte blir så slitet.
Ska ställa mig i badrummet snart och göra en skadekontroll och försöka få det någorlunda som jag vill ha det. Värst är den jävla luggen. FAN så fult! Men men, inget att göra åt nu.

Ha det bra alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0