Julpyssel. I väntan och längtan.

Helgen var ganska lugn. I fredags var det hockey. Ekerö vann över Gnesta med 2-1. Skitbra!! I lördags åkte vi och hälsade på Eva och Tordan. Fick fika och middag där. Fick med en kasse full av tyger, gardiner, sängkläder och julpyssel hem. Jättetack! Så det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta mig och pyssla lite. Urmysigt, tar mig tillbaka till barndomen då mamma, jag och dagbarnen varje år gjorde samma sak.

    

Gårdagen, farsdag, började jag med att stryka och hänga upp mina nya gardiner i vardagsrummet. Blev jättefint. Som Thomas sa; "Det ser ut som vi har en fondvägg nu". Jag är nöjd.

Vi var bjudna på middag hos Edith (pappas fru) så strax innan kl.16 hämtade vi upp farmor och åkte dit. Efter maten åkte vi ut till kyrkogården och tände ljus på pappas grav. Det var många ljus tända innan vi var klara. Det visar ju ytterligare på hur saknad han faktiskt är.



Efter det släppte vi av sällskapet och åkte och hälsade på min farbror Kent. Thomas fick då träffa min kusin, hans fru och två barn då dom var där när vi kom. Stannade och fikade ett par timmar och åkte sedan hem.

Hade glömt bort att det var måndag när jag vaknade och var helt säker på att Thomas skulle ligga bredvid mig i sängen. Eftersom han redan hade åkt till jobbet blev det jätteknas i mitt huvud. Så kan det gå när man inte riktigt vaknat.
Inga måsten idag direkt. Borde ta disken. Ska försöka ta mig ner till arbetsförmedlingen imorgon och se om dom kan hjälpa mig att hitta en bra skola i Uppsala. Har aldrig fått någon direkt hjälp därifrån känns det som, men det skadar väl inte att försöka igen.

Längtar efter boende i Enköping. Det ska bli så skönt med en ny start, och äntligen komma bort från det här skitstället. Men det är en bit kvar, bara att kämpa vidare. Rätt vad det är så dyker det nog upp en jättefin lägenhet, alldeles bara för oss. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0