Jag kan inte låta bli!!

Nu har jag gått och längtat och väntat, men aldrig blir det förta advent. Så igår tog jag in kartongen från förrådet och började sortera bland julsakerna. Det är inte mycket, men det ska nog räcka för att komma i rätt stämning. Lite snö, så är allt ordnat. Började plocka fram lite, för jag tänkte att om jag tar lite i taget, lite varje dag, så är det ju klart tills på söndag när det är första advent. Sen ska vi ju faktiskt åka bort fredag-lördag, så lika bra att ha det gjort tills dess, eller hur?! Och på torsdag ska jag tillbringa hela dagen i Enköping. Och på onsdag har jag tvättstugan fyra timmar. Och imorogn ska jag ju på möte på arbetsförmedlingen... Så det är lika bra att jag gör klart allt idag ;)

Längtar efter att pengarna ska komma in på kontot så jag kan ta en dag på stan och börja inhandla alla julklappar. Mycket att få tag på och lika bra att börja i tid i år. Har i alla fall klurat ut några saker jag kan köpa till nära och kära, trots att jag är världssämst på det här med presenter. (Som sagt).

Fortfarande seg efter helgen. Tycker fortfarande inte om måndagar. Tur att veckorna går så förvånadsvärt fort trots allt. Men bara för att vi ska flytta 1 mars så lovar jag att tiden kommer att börja krypa fram.

Ringde hyresvärden och bad om papper för uppsägning av lägenheten idag. Så när dom kommer så är det bara att skriva på och skicka in igen. Första riktiga steget på väg bort från Södertälje. Tack, äntligen! Som jag har längtat efter en chans att komma bort härifrån, nu är den inom räckhåll! Thomas och jag satt och tittade lite på IKEAs hemsida igår för att klura ut vad vi ville köpa nytt till Enköping (eftersom i stort sett allt vi har här hemma är bättre begagnat). Det var svårt. Det ända vi verkligen fastnade för var en tvbänk. Resten var väldigt svårt att föreställa sig. Så vi bestämde oss för att vi ska åka upp någon gång innan jul och göra en lista över allt vi vill köpa, så får man hoppas att möjligheten kommer.

Längtar verkligen efter mitt/vårat nya liv i Enköping. Allt kommer att bli sååå mycket bättre, det vet jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0