Ingen mer obra jul.

För första gången på jag vet inte hur länge så längtar jag till jul och till snö. Och detta är endast för att jag lever med Thomas nu. Att få fira jul med honom och hans familj kommer att bli underbart, det är jag helt säker på. Jag känner mig så lyckligt lottad som är älskad av dessa fina människor.
För två år sedan var julafton svår. Krånglig och komplicerad. Det var mycket bråk och jag tillbringade kvällen hemma ensam i lägenheten.
Förra året var hemskt. Pappa gick bort i början av december och jag tillbringade julafton i hans lägenhet, med flera människor jag aldrig träffat. Det var fruktansvärt. Hade nog hellre suttit ensam hemma igen.
Men idag längtar jag efter snö, levande ljus, julmusik och och god mat. Jag ska inte låta sorgen ta överhand när det är min första jul tillsammans med Thomas. Stundvis kommer det säkert vara jobbigt, men jag har alltid någon nära. Och jag ska minnas min pappa med glädje under denna årstid, för jag har så många fina minnen av honom och juletider med familjen. Snöbollskrig i Mora, Tomteland, julgranspyntning och Kalle Anka. Hur jag brukade tjata på honom att äta fortare så jag fick öppna min gigantiska hög med julklappar. Mamma och pappa skämpde verkligen bort mig som barn. Jag har underbara minnen från jul med mamma och pappa, och med lillebror efter jag fyllt 9 år.
Jag tänker bryta den dåliga vana jag haft dom två senaste åren och äntligen ha en jul jag kan minnas med värme och glädje. Jag tänker tillbringa den med människor jag älskar och jag tänker ta hand om mina närmaste, som dom har tagit hand om mig. Julafton 2009 kommer att bli underbar, jag bara vet det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0