Ett tidsfördriv.

Med Lotta Engberg på högsta volym, ska jag nu försöka få tiden att gå. Idétorka och Thomas-abstinens och klockan är inte mer än kvart över tio. Hur ska jag få dom här timmarna att försvinna? Sitta och drömma om mina drömmars lägehet, som vi hittat på hemnet.se. Ju mer jag funderar på hur en flytt till Enköping skulle påverka mitt liv, dessto mer längtar jag efter att få sätta ett datum och packa kartongerna. Det finns fler jobbmöjligheter då det är relativt nära till både Stockholm, Västerås och Uppsala. Enköping är ett väldigt lagom stort/litet samhälle för mig. Det finns möjlighet till shopping, men också till lugn och ro och avkoppling. Svärmor kommer att finnas nära till hands. Thomas får enklare att ta sig till och från jobbet, samt att hockeyn inte blir drabbad.
Det enda som talar emot Enköping idag är att det blir längre till klubben för Thomas och det blir en timmes bilresa till mormor, morfar, farmor och farbror och ännu längre till mina vänner i Vagnhärad. Men i dagsläget så träffas vännerna därifrån så sällan att det egentligen inte spelar någon större roll. När man väl ses då så blir det nog på ett annat sätt. Man kanske åker ner över en helg eller så. Det går i alla fall att lösa.
Den första lägenhet vi båda tittar på i Enköping är en lägenhet som jag trodde bara existerade i mina drömmar. Nu kommer ingenting verka bra nog om man jämför. Drömmarnas lägenhet är nybyggd och kostar därefter. Det finns lika stora lägenheter för halva pengen, men tusan. Denna underbara lägenhet har en jättestor inglasad balkong, tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin och en öppen planlösning. Jaja, dom andra lägenheterna var också jättefina, så en dag i taget, en visning i taget.
Det jag kan säga med säkerhet just nu är att Enköping växer i mina ögon och vi vill verkligen ifrån Södertälje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0