En helg att bli avundsjuk på.

Tiden går alldeles för fort när man har det mysigt. Lördag och söndag har bara försvunnit känns det som, men det har verkligen varit den bästa helgen man kan tänka sig. Det har varit underbart. Vädret har varit det bästa tänkbara och likaså har sällskapet. Har på känn att detta kommer att bli ett relativt långt inlägg, men det finns så mycket att berätta och så många fina bilder jag vill visa er. Hoppas ni har tålamod.

Dag 1


På väg till hotellet. Hyffsat fint, inte sant?! :)


Utsikten var inte sämre från hotellrummet vill jag lova. Jösses så mysigt!

  
När vi hade gjort oss hemmastadda på hotellet så började dagen på Kolmården.
Vill inte ens tänka på alla uppförsbackar vi knatade upp för, men det var helt
klart värt det. Ser lite tjock ut på skuggan, haha. Försöker skylla på handväskan,
men jag vet inte :P

  
Mycket har förändrats sedan man var liten. Spännande att se allt på nytt.
Är det bara jag, eller blir fler sugna på att skaffa kattunge? :)

  
Ett par riktigt fina vattenfall. Djuren lider nog inte särskillt. Du skulle nog inte
höra mig klaga.


Vet inte vad det är, men björnarna ligger alltid i vattnet när jag och Thomas går
på djurparker. Haha.

  
Apor såg vi. Både riktiga och...inte lika riktiga.


Och inte alla såg lika glada ut :P


Jag säger det igen. En kattunge någon?? :)

  
Så häftiga bilder på en elefant i vatten.

  
Djur man är lite mer van vid kanske. Vågade mig till och med fram för att
klappa dom. Förstår inte varför man blivit så mesig på senare år. Som liten
hade man inga hämningar, idag törs man knappt klappa en söt liten häst. Illa!

  
Thomas försökte "lyfta en zebra". Det gick inge vidare. Även om han själv
tyckte att han presterade bra :)


Thomas såg fram emot att träffa släkt och vänner.


Ja, jag var också med på Kolmården! :D


Törs du "klämma och känna"?? :O

    
Det var änna fula jävla troll du! Alla utom Thomas <3 förstås ;)


Thomas var i närkontakt med vad jag tror var en ökenråtta.
Den ser ju förjävla smart ut tycker jag.


"Jag tar bara kort på utsikten", sa han.

  
Efter ett par timmar gick vi in och kollade på alla tjusiga fiskar på "Tropicarium".


Där träffade jag en ny vän. Han var nästa framme och knackade på mobilen
med näbben. Rätt van vid folk skulle jag gissa. Älskar bilden. Han ser verkligen
SÅ läcker ut! Hahaha.


Mästerfotografen Linda är sjukt nöjd med den här bilden. Hoppas dock att
jag aldrig behöver stöta på en likadan till vardags. Fysatan vad rädd jag är
för spindlar. Också en fobi som utväcklats under senare år. Idag behöver jag
bara tänka på en spindel för att få rysningar i hela kroppen. Uscha!


Med mobilen i högsta hugg. (Hahaha, haha, Thomas..?)


Det häftigaste på hela dagen var när jag tog mod till mig att klappa rockorna.
Det var en upplevelse! Skulle gärna åka dit och göra det igen, för vi fastade
nog där i över en halvtimme. Gav mig fan på att jag skulle klappa blåsfisken
också innan vi gick. Klappa var en överdrift när jag petade på den :)

Det blev många timmars promenerande. Det var skönt att veta att på hotellet väntade en stor härlig buffé. Och att det var nedförsbacke hela vägen till hotellet gjorde inget. Dom säger att vägen till mannens hjärta går genom hans mage. Tro mig; det är exakt samma sak i mitt fall. Att äta är mycket mer än bara nödvändigt för mig. Det är ett av mina största intressen :D


Portion 1.


Portion 2.


Efterrätt.

            
Man fick måla på duken! Blivande konstnär kanske??

Med risk för kramp så vågade vi oss ändå på poolerna efter maten. Här lämnade jag faktiskt (tro det eller ej) mobilen på rummet, så tyvärr finns inga vackra bilder på mig och Thomas från våra bästa vinklar, sittandes ner i bubbelpoolen med överflödet dallrande :)




Efteråt väntade en dusch, lite bubbel och avkoppling.

         
Innan det bar av till baren för drinkar och barndisco :P


Till slut gav vi upp och gick och la oss. Sängen var äckligt mjuk. Me Löööve.

Dag 2

Vi började dagen med en härlig fruksotbuffé. Jag skonar er från bilder från min pinsamt stora frukostportion. Efter det klev vi i badkläderna och gick ner till hotellets spa. Där väntade en parbehandling med namnet "Mufaro". Det var en spännande upplevelse det också! Försök med en fotbehandling när du är kittlig under fötterna. I början hade både jag och Thomas lite jobbigt, men när vi lärde oss att slappna av ordentligt så var det riktigt härligt. Fotskrubb, fotbad, "fotinpackning" och fotmassage. Ja jösses. Efter det fick Thomas ett härligt kurbad med örter och oljor och grejer, medan jag avnjöt en haltimmes massage. Man var som ny när man 1,5 timme senare gick upp på rummet igen.
Vi gjorde oss redo för ett fortsatt äventyr på Kolmården djurpark.


Det första Thomas gjorde var att lura upp mig i en sådan här fågelholk som
åkte ett varv runt hela djurparken. Mina tankar gick konstant till min egen
skyddsängel. "Please don't let me die".


Thomas var i alla fall nöjd. Och vad gör man inte för kärleken?


Eftersom vi nästan klarat av hela djurparken under lördagen så tog vi det lugnt
ett tag innan vi gick för att se delfinshowen på Marineworld. Precis som när jag
var liten så var detta min stora höjpunkt.

    
Jag tror att min barndomsdröm om att bli delfinskötare väcktes till liv igen med råge.
Delfinerna är helt klart det allra bästa med Kolmården, enligt mitt tycke. Fick jag
bestämma skulle vi sett alla fyra föreställningar. Det var underbart. Att simma med
delfiner finns helt klart med på "Innan jag dör-listan".

Så var ännu en underbar helg med Thomas till ända. Jag glömmer den aldrig. Jag har njutit av varje minut och jag längtar efter fler perfekta helger tillsammans med min älskling.
Nästa helg är det Stockholm Cruising. Då åker vi cab för första gången sedan Power Meet.
Jag älskar dig över allt annat Thomas. Tack för ännu en helg att drömma om! Du är det bästa jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0