27 timmar med Jessica.

Så sitter man återigen här, efter ett riktigt kanondygn med Jessica. Vi har väl egentligen inte gjort något särskillt, men ofta kan det ju vara just det som är så härligt. Så skönt att bara kunna slappna av och vara sig själv. Speciellt när det är med någon man faktiskt inte kännt så himla länge. Med Jessica funkar det och det är för härligt.

         
Vi lunchtid mötte jag upp Jessica vid pendelstationen i Södertälje C. Vädret var kanonfint, kunde inte
valt en bättre dag att gå på stan.


På JC provad Jessica årets höstmode. Päls och paljetter ska det tydligen
vara. Vi har bestämt oss för att köpa en varsin sådan här mössa... när vi..
har mer pengar..? ;)


Efter att ha sprungit runt på stan i ett par timmar satte vi oss på Café
Tratten för lite lunch/fika och avkoppling. En massa uppdateringar och
en hel del skvaller. Förjäkla härligt :)

Efter några timmar där hörde jag av mig till Annelie för att höra om hur vi skulle göra med Kia. Föreslog att vi skulle hämta upp henne och sedan ta en promenad hem från stan och så blev det. Vi möttes upp och gick en bit tillsammans för att jag skulle få känna av hur hon hanterade människor och andra hundar ute. Efter ett tag skiljdes vi åt och Jessica och jag började knalla hemåt.

    

    
Kia gjorde sig snabbt som hemma och hon har nog redan hittat sin plats i soffan,
så hon och Thomas får sitta där och trängas sen, haha. Det var härligt att se att
hon kunde koppla av även om omgivningen var helt ny. Är helt övertygad om att
vi kommer att få det jättebra ihop, jag och den hunden. Får hoppas att Thomas blir
lika såld på henne som jag har blivit redan.

Klockan 21 kom Annelie och hämtade upp Kia igen, men jag längtar redan massor tills på onsdag när jag får ha henne igen!



Efter det så satte vi oss allihopa framför teven ett tag, innan vi gav upp en
efter en och gick och la oss. All heder till Jessica som höll ut längst!

Och idag har varit lika lugn som igår. Jag och Jessica har pratat på om allt och ingenting. Härligt att få lära känna henne bättre. Vi såg "Benjamin Button" och åt upp resten av godiset innan hon började röra sig hemåt här nu strax innan tre. Det har varit jättetrevligt att ha henne på besök och både jag och Thomas hoppas att hon snart kommer tillbaka och hälsar på oss igen.
Ikväll blir det kalas ute hos Juha och Noppan. Känner jag Noppan och min karl rätt så lär hon supa honom under bordet. Det är bara att han passar på, för imorgon är det min tur!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0