Ett erbjudande.

Har nyss varit inne på ehb och uppdaterat. Tydligen har vi blivit erbjudna två lägenheter i Enköping. Vi och flera andra. Är inte helt hundra på hur något sådant funkar, men jag är bara glad att vi redan har fått respons! :) Får höra runt lite, så får vi se sedan. Ska försöka fylla på telefonen idag så att jag kan ringa Björn (Thomas kompis) som eventuellt kan försöka ordna ett arbete till mig i Sthlm. Jag låter mig själv hoppas lite på att allt snart kan vara ordnat, att vi snart kan börja vårat liv tillsammans på allvar. I en lägenhet där båda känner sig som hemma och med en mer ordnad ekonomi. Nej, det går ingen nöd på oss idag, vi klarar oss. Men vet innerst inne att Thomas inte ser den här lägenheten som sitt hem, vilket jag förstår. I stort sätt allt här hemma är mitt. Jag har möblerat, jag har valt tavlor, det är mitt porslin i köket. Allt. Plus att vi båda vantrivs något fruktansvärt här i Södertälje. Det skulle vara så otroligt skönt om vi snart kunde börja packa våra kartonger och flytta till något som var vårat, på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0