"Mitt vågräta liv"

Skriven av Chelsea Handler. Den bästa bok jag någonsin läst. Några grymma utdrag:


"Gaserna bråkade med mig igen så jag bestämde mig för att erkänna mig besegrad och gå och skita. Och herregud vad jag sket! Jag lovade mig själv att aldrig mer äta mexikansk mat på helgerna."


"Jag överraskade Peter med inte bara en, utan två asiatiska kvinnor. Det såg ut som jag bara kan föreställa mig att en insatsstyrka från Hongkong måste se ut. De verkade glada allihop, särskillt den som svingade sig i taklampan. Jag kan inte säga att min fd kille hade visat några tidigare tecken på att föredra asiatiska kvinnor men när man gör slut med någon och tänker tillbaka på den tid man haft tillsammans börjar alla de varningsflaggor man tidigare har ignorerat bli allt tydligare. När han till exempel slet mitt hår bakåt när vi hade sex trodde jag helt enkelt att han gillade hårda tag men senare insåg jag att han försökte göra mina ögon sneda."


"Trots att de aldrig hade talat om något annat än ägg och sin djupa respekt för påskharen var hon övertygad om att den här snubben en dag skulle bryta sig ut ur teverutan och fria till henne. Känslomässigt var hon som en sjuåring. Om man slog ihop oss skulle vi vara femton tillsammans."


"De flesta kvinnor jag känner föredrar kvinnliga gynekologer, massörer och terapeuter. Själv föredrar jag män. Jag har alltid tyckt att män har bättre handlag med en kvinnokropp och jag har alltid känt mig mer avspänd naken tillsammans med en man. De brukar ha starkare händer, de brukar vara mer förtrogna med uppgiften och de har för det mesta en kuk. Jag älskar kukar."


En bok jag varmt rekommenderar.
xoxo//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0